چرا برخی افراد پس از طلاق احساس گناه می کنند؟
برخی از افراد پس از طلاق احساس گناه و طرد شدن دارند که گاهی همراه با احساسات دیگر است. زمانی که یکی از طرفین درخواست طلاق می دهد و معتقد است که هر دو آدم های خوبی هستند، اما برای هم ساخته نشده اند و به این ترتیب طرف مقابل خود را برای طلاق توافقی راضی می کند، اما این ظاهر قضیه است و طرف مقابل احساس می کند که طرد شده است و خود شخص بعد از طلاق احساس گناه می کند. با ما همراه باشید تا در ادمه راه هایی برای مقابله با این احساسات را معرفی خواهیم کرد.
با احساس طرد شدن کنار بیایید
همانطور که اشاره کردیم فردی که پیشنهاد طلاق را می شنود احساس طرد شدن می کند. اینگونه افراد پس از گذشت مدتی، مدام گذشته خود را کنکاش می کنند تا علت طرد شدن خود را بفهمند. برای رهایی از این احساس به راه حل ها و توصیه های زیر توجه نمایید:
کنکاش در گذشته همیشه بد نیست

زمانی که احساس طرد شدن می کنید، کنکاش در گذشته بد نمی باشد، زیرا این کار به شما کمک می کند تا روابط خود را در گذشته بسنجید تا اگر اشتباهی داشته اید آنرا اصلاح کنید و بهتر بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید.
شما بی ارزش نیستید
همیشه به این فکر کنید که شما فردی ارزشمند هستید، چه طلاق گرفته باشید و چه طلاق نگرفته باشید. هر فرد انسانی دوست داشتنیاست که هم می تواند کسی را دوست داشته باشد و هم دوست داشته شود. ممکن است ویژگی های اخلاقی و رفتاری شما مورد پسند همسر سابقتان نبوده، به همین دلیل طلاق گرفته اید، اما همیشه این موضوع صحیح نمی باشد، چون این ویژگی ها برای بسیاری از افراد دیگر جذاب و مناسب است.
با احساس گناه خود کنار بیایید

احساس گناه، احساس بدی نمی باشد و هر فرد برای اینکه به اصطلاح قاضی خود باشد، لازم است که کمی احساس گناه داشته باشد. هنگامی که این احساس شدید شود فرد دیگر نمی تواند کاری انجام دهد، حتی این فرد احساس می کند، کار مثبتی را هم که انجام می دهد، اشتباه بوده و آنرا انجام نمی دهد.
احساس گناه معمولا سراغ افرادی که پیشنهاد طلاق را می دهند می آید، اگر شما جزو این دسته هستید، به راه حل هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، توجه نمایید:
منطقی باشید
هنگامی که احساس گناه گریبان گیرتان می شود، به این فکر کنید که طلاق راه حلی منطقی و به نفع هر دو طرف بوده است.
خود را تنبیه نکنید

برخی از افراد هنگامی که احساس گناه به سراغشان می آید، خود را تنبیه می کنند، به این صورت که خود را از خوب خوردن و تفریحات مورد علاقشان منع می کنند. لازم به ذکر است که این کار کاملا اشتباه است و نباید خود را سرزنش و تنبیه نمایید.
در این مقاله سعی کردیم یکی از مشکلات پس از طلاق، یعنی احساس گناه را برای شما توضیح دهیم و راه حل های مقابله با آنرا نیز بیان نماییم، امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.
دیدگاهتان را بنویسید