راهکارهایی برای کنترل عصبانیت
برای اینکه بتوانید عصبانیت خود را کنترل کنیدو به آرامش برسید این ده روش را در زمان عصبانیت رعایت کنید .
۱ .ورزش کنید :فعالیت جسمی به شما کمک میکند که عصبانیت خودرا کنترل کنید . با افزایش توان جسمی قدرت غلبه شما بر عصبانیت بیشتر میشود.
۲ .شروع به نوشتن کنید:کلماتی که موقع عصبانیت بیان میکنید را روی کاغذ بنویسید و سعی کنید دیگر هنگام مشاجره و عصبانیت آنها را تکرار نکنید.
۳٫یک لحظه تفکر کنید. در موقع عصبانیت از مواجهه با فردی که از دست او عصبانی هستید دوری کنیدو در مقابل او قرار نگیرید. و به خود فرصت بدهید تا آرام شده و بعد به گفتگو بنشینید.
۴ .خشمتان را خالی نکنید. خالی کردن خود با فریاد و عصبانیت میتواند باعث بروز مشکلات بیشتر شود به جای اینکه آنها را حل کند. این کار میتواند روابط بین افراد را بدتر کند.
۵٫ به جای داد زدن حرف بزنید در مورد چیزی که شما را عصبانی کرده با آرامی توضیح دهید. سعی کنید قبل از اینکه پاسخ بدهید به آنچه فرد مقابلتان هم میگوید گوش کنید در مورد چیزی که دارید میگویید کمی فکر کنید.
۶ . اگر میبینید که ترافیک و شلوغی خیابانها شما را عصبانی میکند، از وسیله دیگری به غیر از اتومبیل خود برای رفت و آمد استفاده کنید یا اگر امکان دارد مکان شغل خود را نزدیک محل زندگیتان انتخاب کنید.
۷٫بعد از اینکه عصبانیتتان فروکش کرد با خود فکر کنید این عصبانیت چه فوایدی برای من و فرد مقابل داشت؟ آسیبها و اثرات منفی آن روی من و دیگری چهقدر بود؟ آیا مشکل را برطرف کرد؟
۸ .با خود فکر کنید و راهحلهای دیگری را به غیر از عصبانیت برای حل مشکل پیدا کنید.
۹ موقعیت را بپذیرید.برخی چیزها را نمیتوان تغییر داد. گاهی باید به جای عصبانی شدن وضعیت کنونی را پذیرفت و با آن سازگاری پیدا کرد.
۱۰ .به سلامت خود بیندیشید.عصبانیت موجب افزایش هورمون استرس و عصبانیت در بدن شما میشود که این خود موجب افزایش فشار خود شما میشود پس بگذارید با آرامش مشکلات برطرف شود
دیدگاهتان را بنویسید